Monday 3 February 2014

RESEPI NANNIE KUZAIFAH: KUIH CINCIN DARI LABUAN - Blog Makanan di Labuan

RESEPI NANNIE KUZAIFAH: KUIH CINCIN DARI <b>LABUAN</b> - Blog Makanan di Labuan


RESEPI NANNIE KUZAIFAH: KUIH CINCIN DARI <b>LABUAN</b>

Posted: 28 Dec 2011 07:39 PM PST

Selamat sampai kuih cincin yang suami saya minta tolong kawan dia beli kan di Pulau Labuan , kuih favorite saya dan anak-anak ni jenis kuih cincin ranggup . First time saya makan masa suami saya bawa balik dari Labuan bulan September yang lepas . Pada mulanya saya tengok kuih tradisional Sabah/Sarawak ni macam kurang menarik tapi bila saya makan saja krukkk krakkk krukk krakk waaa ranggupnyaa dan rasa kuih ni mmm sedap . Habis saya makan sekeping kuih cincin ni lepas tu saya makan lagi sekeping dan lagi sekeping . Anak-anak pun suka dan sekejap saja satu bungkus kuih ni habis kami anak-beranak makan . Suami saya beli 3 bungkus kuih cincin so saya dan anak-anak makan sikit demi sedikit kuih cincin sampai la habis . Minggu lepas saya terasa macam nak makan kuih cincin ni so saya sampai kan la hasrat keinginan saya tu pada En.Suami dan alhamdulillah suami saya tunaikan pemintaan saya tu , thank you laling...


Ni la kuih traditional dari Sabah dan Sarawak , kuih cincin ranggup . Sedap laaa makan sekeping tak cukup . Isi dalam kuih ni ialah sejenis gula kabung yang terdapat di Sabah/Sarawak , teringin saya nak tengok macam mana kuih cincin ni di masak..


Kotak kiriman kawan suami saya ni sampai petang semalam dan bila dapat saja saya terus buka syukur alhamdulillah ada 3 peket besar kuih cincin kering dan beberapa bungkus kuih cincin yang rupanya macam kuih peneram yang memang ada di Semenanjung . Happynya...

Kotak yang ditunggu-tunggu...terima kasih buat kawan suami saya di Labuan tu

No comments:

Post a Comment

Post Popular