Friday 21 February 2014

Keenakan Soto Labuan - Blog Makanan di Labuan - Blogger - Blog Makanan di Labuan

Keenakan Soto <b>Labuan</b> - Blog <b>Makanan di Labuan</b> - Blogger - Blog Makanan di Labuan


Keenakan Soto <b>Labuan</b> - Blog <b>Makanan di Labuan</b> - Blogger

Posted: 06 Feb 2014 11:30 AM PST

1.LAKSA SARAWAK 

update skit mkn2 kt labuan bg owg senang skit nk dtg labuan

1 lg sarapan y terbaik laksa sarawak..mmg superb nk mkn kene perah limau + sambal kalo x nti x bpe nk menjadi..nk cr laksa ni dekat kedai Raff Restaurant..lokasi aku update later..x pon kol je aku sng..sbb gmbr ada dlm handfon y telah dicuri..upsett

2. SUP AYAM GORENG + SAYAP AYAM 

 photo Credit 2 catzscafe

Medan selera labuan btl2 berhadapan dgn Ujana Kewangan

kalo ikot gmbr ni aku pon confuse kedai mane y slaloo aku mkn...btw korg tanye la mn ade jual sup ayam goreng. n sayap ayam y sedap 2 mst wane merah pekat skit..kene pandai pilih sbb kt situ mmg ramai y jual sayap ayam...

sayap ayam y sedap 2 bkn warne ni k...if korg nmpk die panggang jd warne ni cube try p kedai lain...

mkn sayap kene mkn dgn sambal die..smbl owg labuan ni masam dan pedas mmg fav aku ler...hahhaha

if makan sup ayam goreng kene perah limau + kicap + sambal...bru superb! nk elak muak kot btw mkn sampai berpeluh ler

3. KETAM BUTTER MILK

Lokasi seafud terkenal

 jauh skit dr bandar..kene ada transport nk dtg sini

 Anjung ketam

Terumbu warisan

ketam butter milk

Antara 2 kedai 2 korg bleh pilih mane2 je sbb lebih kurang sama rase n hargenye..hehheh btw dtg tmpt org try ler mknn dowg. jgn ler korg asyik nk mkn bende y sm mcm kowg mkn kt tmpt korang k..cnthnye mentang2 org johor..nk cr asam pedas kt labuan...mmg ade tp x kene la dgn asenye...sbb bkn mknan dorg...

4. Puding Kelapa + soft shell crab

 ni puding kelapa dlm kelapa y sedap gmbr ni sume amik kt google k..sume koleksi gmbr mkn ku dicuri

ni cr puding kelapa n soft shell crab p ler kedai ni..x de jual babi k

DONE ENTRY AKU PASAL MAKAN KT LABUAN 

Hopefully membantu korg...kedai mknan mmg byk tp aku x suggest kn sbb mkn kureng ler utk kte owg semenanjung...

No comments:

Post a Comment

Post Popular